رمزگشایی
رمزگشایی

متخصصین حوزه امنیت بر این باورند که سازمان CIA آمریکا نتوانسته و حتی نمی‌تواند به رمزگشایی اپلیکیشن‌ها و نرم افزاهای پیامرسانی نظیر سیگنال (که ادوارد اسنودن هم تایید کرده است) دست پیدا کند و دستیابی به اطلاعات کاربران برایشان ممکن نیست.

ویکی‌لیکس چند روز پیش اسناد و مدارک تازه ای انتشار داد که در آن متود‌هایی برای نفوذ اطلاعاتی CIA عنوان کرده بود. نفوذ به اپلیکیشن های پیامرسان جزء موارد مورد بحث این اسناد بود.

با وجود اینکه در این گزارش، تنها نگرانی‌هایی از بابت رمزگشایی پیامرسان های امن عنوان شده بود اما رسانه‌هایی مانند نیویورک تایمز به دلیل برداشت اشتباه از اسناد، گفنتد که پیامرسان های امنی نظیر واتس آپ ، تلگرام ، کانفاید وسیگنال در حال حاضر تحت نظر هستند.

بعد از انتشار اخبار توسط رسانه‌ها، تعداد زیادی از متخصصین این حوزه اقدام به توضیح کامل مفاهیم و عبارات به کار رفته در مدارک ویکی لیکس کردند. تقریبا همه متخصصان بر این باورند که CIA هیچگاه نتوانسته پیامرسان های ذکر شده را رمزگشایی و هک کند.

راس شولمن از Open Technology Institute در گفتگویی که با تک کرانچ داشت گفت که هنوز به هیچ مدرکی دال بر اینکه  CIA توانسته باشد این پیامرسان‌ها را هک و رمزگشایی کند، دست پیدا نکرده اند و منظور ویکی‌لیکس هم این نیست.

موضوع جالبی که در ویکی‌لیکس بیان شده در رابطه با بد افزارهای نصب شده توسط آژانس های امنیتی امریکا روی موبایل است، عملکرد این بد افزارها به این صورت است که، همزمان که شما پیامی را از صفحه موبایلتان می خوانید، بد افزار هم می تواند آنها را به صورت متن ذخیره کرده و به اطلاعات ذخیره شده در موبایل شما دسترسی پیدا کند.

بنظر شما پیامرسان‌ها تا چه حد می‌توانند امنیت ارتباطات ما را حفظ کنند؟ شما برای حفظ امنیت ارتباطات آنلاین خود چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟ نظرات خود را با دیگر کاربران شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید