قابلیت جدید اینستاگرام 10.9

اینستاگرام بطور رسمی از قابلیت انتشار عکس‌هایی متعددی در یک پست پرده برداشت. از این به بعد شما می‌توانید، تا 10 عکس (یا فیلم) را در یک پست به اشتراک بگذارید، و این برنامه به صورت خودکار بک اسلاید شو تعاملی به دنبال‌کنندگان شما نشان می‌دهد.

نحوه‌ی استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام

برای استفاده از این ویژگی حتما باید اینستاگرام خود را به ورژن 10.9 به‌روزرسانی کنید. بعد از آپدیت در هنگام آپلود عکس یک گزینه جدید به Select Multiple در گوشه سمت راست عکس ظاهر می شود که با لمس آن می‌توانید از قابلیت اشتراک چندین عکس در یک پست استفاده کنید.

قابلیت جدید اینستاگرام 10.9

به محض این که بر آیکون کلیک کنید، می توانید تا 10 عکس و یا فیلم را انتخاب مرتب‌سازی و فیلترگذاری کنید. برای جابجایی ترتیب عکس‌ها می توانید با انتخاب و حرکت به چپ یا راست به دلخواه خود آنها را مرتب و برای اعمال فیلتر می توانید عکسی را بصورت تکی انتخاب و یا بصورت دسته جمعی اقدام به استفاده از فیلترها کنید و سپس بصورت یک پست اینستاگرامی به اشتراک بگذارید، اینستاگرام برای تفکیک اینگونه پست‌ها از باقی پست‌ها از آیکون جدیدی به شکل یک مربع گوشه گرد استفاده کرده است.

قابلیت جدید اینستاگرام 10.9

در حالی که بعضی این قابلیت را یکی دیگر از نشانه‌های جدا شدن اینستاگرام از ریشه‌هایش می‌دانند ولی نظر فیس‌بوک بعنوان صاحب این سرویس خیلی متفاوت است تا جایی که برای معرفی این قابلیت، در وبلاگ اینستاگرام آورده:

“اشتراک‌گذاری لحظه‌های ماندگار سورپرایز تولد بهترین دوست شما از مرحله‌ی اول تا لحظه‌ی ورود او و یا اشتراک‌گذاری دستور پخت و پز کیک بصورت گام به گام، بطوری که همیشه در پروفایل شما قابل دیدن باشد.” و ادامه می‌دهد: “تصور کنید روش‌های مختلفی که کاربران اینستاگرام از این قابلیت جدید استفاده می‌کنند، از استوری تا ویدئوهای زنده، اشتراک‌گذاری لحظه‌ها با دوستانتان هرگز به این سادگی نبوده است.”

اگر هنوز این قابلیت برای شما فعال نشده است، نگران نباشید زیرا این قابلیت بصورت تدریجی برای تمامی کاربران فعال می‌شود.