این یک سؤال بسیار قدیمی است: زمانی که اردک‌های کارتونی را با آن تفنگ نینتندو نشانه می‌گیرفتیم چه فعل و انفعالاتی رخ می‌داد؟ در ادامه قصد داریم تا به طور جامع و دقیق نحوه انجام جادوی این دستگاه زیبا و کوچک را توضیح دهیم.

پاسخی ساده و در عین حال خلاقانه

واضح است که مانیتورهای CRT جعبه‌های بزرگ احمقی هستند که قادر به پاسخ نیستند. ساختار تفنگ نینتندو نیز خیلی پیچیده نیست. این اسلحه از یک لنز بهره می‌برد که کانون باریکی را در انتهای لوله اسلحه برای سنسور نور مهیا می‌کند. زمانی که ماشه را می‌کشید، حسگرهای نوری به دنبال نور سفید در مسیرشان می‌گردند.

بیایید برای مثال نگاه تحلیلی به بازی ducks Hunt یا همان شکار اردک‌ها بیاندازیم. زمانی که شلیک می‌کنیم، یک تصویر تمام مشکی بر روی صفحه نمایان می‌شود. این صفحه مشکی به اسلحه اجازه سنجش هدف را می‌دهد. فریم بعدی صفحه‌ای مشکی و یک مربع سفیدرنگ کوچک بر روی آن دیده می‌شود که در صفحه نمایش اصلی این فریم سفید رنگ نقش همان اردک را دارد. فریم بعدی نمای  طبیعی از فضای بازی را نشان می‌دهد که اردک‌ها در حال پرواز هستند و یا به اردک شلیک می‌کنید و یا اینکه سگ به شما می‌خندد.

در اصل، صفحه مشکی و مربع سفید کوچک روی آن تمام چیزی است که تفنگ لیزری شناسایی می‌کند. اگر تفنگ به نقطه صحیح بر روی صفحه شلیک کند، کادر سفید توسط سنسورها دریافت میشود. اگر تفنگ به نواحی اشتباه یعنی جایی به غیر از کادر سفید شلیک کند، سنسورها فقط رنگ سیاه را دریافت می‌کند و به این شکل شما بازنده خواهید شد.

اما این پروسه زمانی که 2 اردک پرواز می‌کردند چگونه انجام می‌شد؟

زمانی که 2 اردک در تصویر ظاهر می‌شدند، یک فریم سفید دیگر بر روی تصویر مشکی ظاهر می‌شود. به ازای هر اردک یک فریم سفید. به همین سادگی.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید