کارپینو

بعد از جنجال‌های بسیاری که سازمان تاکسیرانی و  آژانس‌های کرایه خودرو برای حذف کردن دو رقیب تازه متولد شده ولی قدر خود به راه انداخته بودند، به نظر می‌رسد بلاخره تاکسیرانی راه درست را انتخاب کرده و اقدام به راه‌اندازی اولین اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی (بنا به شایعات کارپینو)کرده است.

هرچند میثم مظفر در مراسم رونمایی از اپلیکیشن تاکسیرانی نامی از برند و نام تجاری آن نبرد اما شنیده‌ها و اطلاعات در سطح وب حاکی از آن است که این اپلیکیشن با نام تجاری کارپینو عرضه خواهد شد و حاصل عقد قرارداد تاکسیرانی با یکی شرکت های خصوصی است و قرار است برای مدت 5 سال این همکاری به طول بیانجامد.

در حالی که رئیس سازمان تاکسیرانی معتقد است تنها مجموعه‌ی مجاز و دارای استانداردهای لازم جابه‌جایی مسافر از مراجع قانونی است، اعلام کرد در مرحله اول 8000 راننده تاکسی آموزش‌های لازم را در دانشکده تاکسیرانی خواهند دید تا بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در تشریح نحوی عملکرد اپلیکیشن با بیان اینکه تاکسی‌ها در ایستگاه و پایگاه متوقف هستند و در پی ثبت تقاضای سفر حرکت می‌کنند، گفت: برای این تاکسی‌ها در مقابل هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز تجاری و … نیز ایستگاه‌های ویژه طراحی خواهد شد. در حال حاضر در 30 نقطه از شهر تهران این ایستگاه‌ها و توقفگاه‌ها تعبیه شده است.

نزدیکترین تصوری که از صحبت‌های رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌توان متصور بود تاکسی‌های بیسیم هستند با این تفاوت که در ابتدا فقط تاکسی‌ها ‎در این اپلیکیشن فعال هستند ولی در ادامه و بصورت تدریجی آژانس‌های شهر تهران نیز به این اپلیکیشن می‌پیوندند.

مزایای اپلیکیشن اختصاصی تاکسیرانی (کارپینو) به نسبت اسنپ و تپسی از دید رئیس تاکسیرانی:

  • ایستگاه ها و توقفگاه های اختصاصی در مراکز پر رفت و آمد
  • تأییدیه سلامت جسم و روان تمامی رانندگان از مراکز مربوطه
  • ارائه خدمات بیمه ای مسافران برای نخستین بار
  • استفاده از سرورهای بومی و داخلی برای ذخیره داده های اپلیکیشن
  • دسترسی به اطلاعات کامل هویتی و شخصی رانندگان به همراه محل سکونت آنها
  • امکان ثبت درخواست بدون اپلیکیشن از طریق اینترنت، یا بدون اینترنت از طریق سامانه تلفنی
  • پاسخگویی شبانه روزی اپراتور مرکز
  • مجوز کامل تردد تمامی خودروها در محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد
  • امکان سفارش خودروی هیبریدی، مدرن، وَن یا خودرو با راننده زن
  • کسب مجوز قیمت رقابتی و ارائه قیمتی پایین تر نسبت به رقبا

اینگونه که بنظر می‌رسد باید صبر کرد و منتظر نتیجه رقابت بین نوآوری و انحصارطلبی در بازار حمل و نقل کشور بود. ما در شبکه مگ امیدواریم این رقابت باعث افزایش کیفیت خدمات‌دهی به مسافران شود.

نظر شما چیست آیا فکر می‌کنید صرف اضافه شدن یک اپلیکیشن به ساختار تاکسیرانی کشور، می‌توان باعث بهبود عملکرد و بهره‌وری تاکسیرانی باشد؟ نظرات خود را با دیگر کاربران شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید