تفکیک حجم ترافیک داده داخلی و خارجی

همانطور که پیش تر خدمت شما عزیزان اعلام کردیم قرار بود تفکیک حجم ترافیک داخلی و خارجی تا پایان دی ماه انجام شود اما به دلایلی آغاز این طرح عقب افتاد، اما روز گذشته معاون وزیر ارتباطات نصرالله جهانگرد، در گفتگو با خبرنگاران، اعلام کرد با توجه به پایان یافتن مهلت تعیین شده از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی برای اپراتورها به منظور تفکیک ترافیک داده داخلی و بین المللی، اکنون برنامه فوق به مرحله مقررات گذاری رسیده است.

به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، طی هفته های گذشته کمیته های فنی متعدد و جلسات مختلف و فشرده برای هماهنگی بحث تفکیک ترافیک برگزار گردیده است. جهانگرد افزود اجرای این طرح مستلزم تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری بوده و سازمان تنظیم مقررات در مورد جزئیات، وظایف و زیرساخت های مورد نیاز به اپراتورها اطلاع رسانی کرده است.

در نهایت طرح تفکیک ترافیک داده ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت تعرفه گذاری ترافیک داده داخلی و بین المللی تا حد زیادی روشن شده است و در حال حاضر به غیر از موارد جزئی مربوط به مقررات گذاری ، تمامی اپراتورها، تجهیزات مورد نیاز را تهیه، نصب و راه اندازی کرده‌اند و آمادگی فنی کامل برای اجرای طرح مذکور وجود دارد.

جهانگرد آغاز به کار این طرح را پس از اتمام کامل مراحل فنی و مقررات گذاری و همزمان با آغاز دهه فجر وعده داده است.به نظر شما این طرح (درصورت اجرایی شدن نهایی) چه نکات مثبت و یا منفی می‌تواند داشته باشد؟ لطفا نظرات خود را با دیگر کاربران شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید