مسیج سنتر مرکز پیام

برای هر یک از ما پیش آمده است که پیام‌های کوتاه ارسالی (SMS) به مقصد نرسند، البته در سیستم عامل iOS با توجه به نبود قابلیت نمایش دریافت پیام کوتاه از طرف دریافت کننده‌ی (Delivery) این مسئله کمی بغرنج‌تر می‌شود. یکی از عواملی که می‌تواند دلیل چنین مشکلی شود عدم تطابق شماره مسیج سنتر با شماره‌ی مورد استفاده توسط اپراتور است.

چرا باید نگران عدم تطابق شماره مرکز پیام (Message Center) اپراتور و تلفن همراه خود باشیم؟

هرچند با وجود اپلیکیشن‌های پیام رسان، استفاده از پیامک کمتر شده باشد و شنیدن صدای دریافت پیامک از گوشی خود و یا فرد دیگری باعث تعجب ما شود اما همچنان این قابلیت در بسیاری از موارد کار راه‌انداز است، این در صورتی که اگر به هر دلیلی شماره مسیج سنتر تلفن همراه شما اشتباه باشد، تلفن شما قادر به دریافت و ارسال پیام کوتاه نخواهد بود.

در صورتی که از شماره‌های غیر از شماره های اعلامی توسط اپراتورها استفاده می‌کنید و مشکلی در ارتباطات پیامکی خود ندارید، حتما با اپراتور خود تماس بگیرید زیرا امکان سو استفاده از ارتباطات پیامکی شما دور از ذهن نیست، پیامک‌هایی که می‌توانند شامل اطلاعات شخصی، اطلاعات بانکی، رمز دوم و … باشند.

چگونگی اطلاع و تعویض شماره مسیج سنتر در سیستم عامل iOS

برای اینکار کافی است به صفحه شماره گیری آیفون خودتان مراجعه کنید و  کد #7672*5005#* شماره گیری نمایید تا با پیغامی مشابه پیغام زیر مواجه شوید.

مسیج سنتر همراه اول iOS

حالا برای تغییر شماره مسیج سنتر خود کافی است *شماره_مسیج_سنتر*7672*5005** را شماره گیری کنید. توجه داشته باشید حتما شماره های مراکز تماس باید در فرمت بین المللی یعنی برای ایران با کد 98+ وارد شوند.

بعد از انجام این مرحله با پیغام “Setting Succeeded, Service Center Address, No Address” نمایان خواهد شد. برای اطمینان از اینکه شماره مسیج سنتر شما به درستی تغییر کرده می توانید مرحله اول را دوباره تکرار کنید.

تعویض مرکز پیام در سیستم عامل اندروید

عوض کردن شماره مرکز پیام در سیستم عامل اندروید به شدت ساده تر است؛ برای اینکار کافی است به اپ مدیریت پیام های کوتاه بروید و از آنجا به قسمت منو و سپس تنظیمات مراجعه کنید، در ادامه به دنبال Message Center بگردید. با انتخاب این گزینه می‌توانید شماره موجود را مشاهده و برای تغییر آن اقدام کنید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما از شماره های که بصورت رسمی توسط اپراتورهای تلفن همراه کشور اعلام شده‌اند استفاده کنید.

شماره تلفن مرکز پیام همراه اول: 9891100500+

شماره تلفن مرکز پیام ایرانسل: 989350001400+

شماره تلفن مرکز پیام رایتل: 989200000920+

 

 

4 کامنت

  1. سلام آقا پویا، ببخشید من گوشیم پیامک نمیده، احتمالا از مرکز پیامشه اما وقتی میرم در تنظیمات اصلا گزینه تغییر شماره مرکز پیام وجود نداره

  2. سلام گوشی من سامسونگ a5 هستش و گزینه مرکز پیام رو نداره من خودم از گوشی خیلی سر در میارم ولی در این مورد دستم خالیه لطفا کمک کنید. سپاس

  3. در گوشیتون به قسمت تماس یا شماره گیری بروید …
    این عدد رو شماره گیری کنید*#*#4636#*#*
    وارد منوی Testing گوشی خود خواهید شد ….
    گزینه اول (phone information) رو انتخاب کنید…
    به پایین منو بروید ، قسمتی رو می بینید با نام SMSC ، اول گزینه Refresh رو بزنید تا شماره فعلی مسیج سنتر تون رو نمایش بده ، حالا می تونید شماره رو عوض کنید و در آخر Update رو بزنید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید