رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور اعلام کرد وزارت کشور توان و قصد برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارد، و می توان تمام فرایندهای انتخابات را از جمله اخذ رأی الکترونیکی در 10 هزار شعبه اخذ رأی الکترونیکی به اجرا درآورد.

«امیر شجاعان» می گوید در این رابطه، جلسات متعددی با شورای نگهبان برگزار شده و وزارت کشور آمادگی کامل خود را برای تحقق این امر اعلام کرده است، اما عملی شدن انتخابات الکترونیکی به موافقت شورای نگهبان وابسته است.

وی افزود فرایند انتخابات 25 مورد را شامل می شود، که در حال حاضر به جز اخذ رأی و شمارش آراء، مابقی آنها به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور می گوید برگزاری انتخابات الکترونیکی باعث کاهش خطاهای شمارش، افزایش سرعت کار و ایجاد شفافیت می شود، و دولت هم از این سازوکار حمایت می کند، ضمن اینکه زیرساخت های فنی و امنیتی لازم نیز با هماهنگی مراجع مربوطه فراهم شده است.

البته به گفته «شجاعان» علاوه بر تأییدیه شورای نگهبان، برگزاری انتخابات الکترونیکی به تأمین منابع مالی لازم از سوی مجلس نیز نیاز دارد، که رایزنی در این مورد نیز در جریان است.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید