IoTex ۲۰۱۷

اولین نمایشگاه اینترنت اشیا IoTex 2017 به همت مهدی روحانی نژاد، مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است. این نمایشگاه از دیروز آغاز به کار کرده و دوشنبه به کار خود پایان می‌دهد.

از جمله اتفاقات این نمایشگاه می توان به بازديد معاون محترم وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، معرفی تکنولوژی Sigfox در حاشیه این نمایشگاه، برگزاری ورک‌شاپ‌های مختلف توسط حامیان IoTex 2017 و برگزاری دومین کنفرانس تخصصی اینترنت اشیا بطور همزمان با نمایشگاه IoTex 2017 اشاره کرد.

IoTex 2017

فروم اینترنت اشیاء ایران با توجه به برنامه‌‌های توسعه‌ای مرتبط با شهر هوشمند، هوشمندسازی فرآیند تولید تا مصرف انرژی، توسعه کاربردهای IoT‌ در صنایع نفت و گاز، خانه هوشمند حوزه سلامت و… که امروز بطور جدی در دستور کار بخش‌‌های حاکمیتی و شرکت‌‌های خصوصی کشور قرار گرفته از یک سو، و روند رو به رشد ارتباطات بین‌الملل و شکل‌گیری تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی در حال شکل‌گیری از سوی دیگر، دومین کنفرانس تخصصی اینترنت اشیاء در سطحی وسیع‌تر از سال گذشته برنامه‌ریزی و در تاریخ ۲ اسفندماه برگزار خواهد کرد.

IoTex 2017

مهدی روحانی نژاد، مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران (IiF) با اشاره به فعالیت روزافزون مجموعه‌های مختلف در حوزه اینترنت اشیاء، صنایع علاقه‌مند به افزایش میزان هوشمندی و بهره‌وری در فرآیند کاری و سازمان‌های بهره‌بردار از خدمات اینترنت اشیاء مانند صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، مجموعه‌های درگیر در حوزه کنتورخوانی هوشمند، شهرداری‌ها، بخش سلامت، حمل‌ونقل و بیمه و هوشمندی ساختمان را به بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.

IoTex 2017

وی افزود: معمولا در نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ به واسطه گستردگی و تنوع زیاد شرکت‌های حاضر، امکان شناسایی و تعامل با اکوسیستم اینترنت اشیاء و شرکت‌های فعال در حوزه هوشمندسازی خدمات و صنایع وجود ندارد که فروم اینترنت اشیاء ایران در نظر دارد از امسال با برگزاری سالیانه این نمایشگاه در بهمن‌ ماه هر سال این خلا را پر کند.

مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران همچنین از اختصاص فضاهای اختصاصی برای استارتاپ‌های فعال در حوزه اینترنت اشیاء که از سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند و همچنین چندین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در نمایشگاه IoTex 2017 خبر داد.

بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء ایران برای تمامی علاقه‌مندان این حوزه رایگان است.

 

یک کامنت

  1. چرا همه اوپراتورها و شرکت‌های تازه فعال شده در ایران فقط به فکر هوشمند کردن کنتور برق و آب و گاز هستن!؟ :/
    اینترنت اشیاء پتانسیل خیلی بالایی داره و ایده‌های فراوانی برای پیاده سازی میتونن وجود داشته باشند. به نظر من باید در این مورد، با استارت آپ‌ها خلاق که میخوان در این زمینه وارد بشن، همکاری بکنن.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید