هک ایمیل وزیر امور خارجه چک

وزیر امور خارجه‌ی چک – لوبومیر زائورلک – روز سه‌شنبه از هک شدن حساب ایمیل خود و ده ها تن از مسئولین وزارتخانه‌ی مطبوعش خبر داد. او افزود کارشناسان معتقدند به دلیل پیچیدگی این حمله‌ی سایبری احتمال دست داشتن یک دولت خارجی در آن دور از ذهن نیست.

کارشناسانی از مرکز ملی امنیت سایبری چک، سازمان‌های جاسوسی و وزارت امور خارجه برای برآورد میزان خسارت و انجام اقداماتی جهت جلوگیری از اتفاقات مشابه در آینده گرد هم جمع شده‌اند.

وزیر امور خارجه چک این هک را جدی توصیف کرد و افزود این مسئله باید بطور جدی مورد بررسی قرار گیرد. این سرقت اطلاعات در یک بررسی دوره‌ی امنیتی کشف شده و اطلاعات زیادی درز شده است ولی ساعتی بعد در یک کنفرانس مطبوعاتی او اعلام کرد که هیچ‌گونه اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای به خطر نیفتاده است.

مظنون شماره یک این هک

آقای زائورلک بدون اشاره به مظنونین این حمله گفت که روش مورد استفاده در این هک شبیه به سرقت اطلاعات حزب دموکرات (ایمیل‌های دموکرات‌ها) در ایالات متحده بوده است.

در مورد آن حمله، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده مدعی شدند هک ایمیل‌های دموکرات‌ها به دستور ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و در جهت دستکاری در انتخابات به نفع دونالد ترامپ انجام شده است. روسیه این اتهام را رد می‌کند.

او به عدم موفقیت حملات پیشین تا قبل از این حمله اشاره کرد و افزود این اتفاق نمونه‌ی خوبی برای نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در جهت اطمینان از امنیت سایبری کشور است و ادامه داد کارشناسان باید سایر نهاد‌های دولتی را نیز در جهت اطمینان از اینکه مورد حملات مشابه قرار نگرفته‌اند، بررسی کنند.

بنظر شما کشور ما تا چه میزان برای رویارویی با خطرات سایبری آمادگی دارد و آیا اصولا نیازی به سرمایه‌گذاری بیشتر در بحث‌های امنیت اطلاعات را لازم می دانید؟ نظرات خود را با دیگر خوانندگان شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید