استفاده تکنولوژی نانو در اطفا حریق

به تازگی در کانال تلگرام شبکه مگ عنوان کردیم با توجه به حادثه دردناک پلاسکو، به مقالاتی با موضوع تکنولوژی‌ و تجهیزات اطفا حریق و مسائل امداد و نجات خواهیم پرداخت، در همین رابطه مطلبی با موضوع نقش سازنده تکنولوژی نانو در سیستم اطفا حریق دبی تقدیم حضورتان می‌کنیم.

مدیر کل سازمان دفاع شهری دبی (DCD) – سرلشکر رشید ثانی المتروشی – که در افتتاحیه نمایشگاه ایمنی حریق ” Intersec 2017 ” حضور یافته بود در اظهارات خود عنوان کرد که این سازمان از تکنولوژی نانو برای عمل کرد بهینه سیستم اطفا حریق در شهر دبی استفاده خواهد کرد.

سرلشکر المتروشی اضافه کرده در سه ماهه نخست امسال، شاهد تقویت سیستم هایی که در چهارچوب برنامه دراز مدت DCD برای کاربرد تکنولوژی های نانو تهیه شده اند، خواهیم بود.

تمام سیستم هایی که سازمان DCD در برنامه دراز مدت خود برای کاربرد تکنولوژی های نانو انتخاب کرده، در  جهت کاهش نیاز به دستگاه های اطفا حریق عظیم الجثه تقویت و بهینه خواهند شد.

ایشان با اشاره به اینکه بطور میانگین در 70 درصد موارد، اصلی ترین علل آتش سوزی در دبی ، مدارهای الکتریکی و ژنراتورها و اثرات اختلالات برق می باشد، افزود دستگاه های که از تکنولوژی نانو استفاده می کنند مرتبا طرفداران بیشتری پیدا می کنند.

دستگاه اطفا با سایزی اعجاب انگیز!!!!

المتروشی در جمع خبرنگاران افزود دستگاه‌هایی با این تکنولوژی حداکثر ابعادی معادل 2 در 2 سانتیمتر دارند و این به آتشنشانان این امکان را می دهد که حتی به تنهایی به اطفا‌ حریق بروند. وی در ادامه افزود برای کسب موفقیت در این پروژه، سه ماهه اول سال را به مدیریت طرح های استفاده از تکنولوژی نانو در سیستم اطفا حریق اختصاص خواهیم داد.

به نظر شما استفاده از تکنولوژی نانو در اطفا حریق قابل اجراست و یا صرفا یک مانور تبلیغاتی از طرف شیخ نشین دبی است؟ نظرات خود را با دیگر خوانندگان شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید