تترینگ، tethering، اشتراک گذاری اینترنت

از روزهای که اینترنت موبایل در حد یک رویا بود چند زمانی نمی گذرد ولی حالا استفاده از اینترنت سیم کارت‌ها خیلی باب شده تا جایی که بعضی وقت‌ها حتی به دلیل سرعت و کیفیت بهتر به دیگر روش‌های دسترسی به اینترنت هم اولویت پیدا می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم نحوه‌ی اشتراک گذاری اینترنت سیم کارت در سیستم عامل iOS را به شما عزیزان آموزش دهیم.

فعال کردن اشتراک گذاری اینترنت در آیفون

به این منظور ابتدا وارد قسمت Setting  دستگاه خود شوید، در صورتی که تنظیمات این قسمت به مانند شکل زیر است:

internet tethering 1

ابتدا باید به ترتیب به قسمت: تنظیمات Cellular سپس Cellular Data Option و بعد از آن آخرین گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید و در قسمت APN از زیرمجموعه‌ی Personal HOTSPOT با توجه به اپراتور تلفن همراه خود برای همراه اول عبارت mcinet برای ایرانسل عبارت mtnirancell و برای رایتل عبارت RighTel را وارد کنید. بعد از کمی مکث در منوی تنظیمات گزینه‌ی Personal Hotspot نمایان می‌شود.

internet tethering

حال به راحتی با انتخاب گزینه Personal Hotspot وارد قسمت تنظیمات شده و از قسمت Wi-Fi Password یک رمز برای آن در نظر بگیرید.

internet tethering 3

با روشن کردن personal hotspot از این قسمت با سوالی مواجه می شوید مبنی بر اینکه آیا می خواهید اینترنت گوشی شما بر بستر وای فای و بلوتوث به اشتراک گذاری شود و یا فقط usb.

internet tethering

با انتخاب وای فای به راحتی و با جستوجو در لیست وای فای‌های اطرافتان و با انتخاب اسم آیفون خود به آن متصل شوید و از اینترنت اشتراک گذاشته شده توسط آیفون خود لذت ببرید.

بزودی نحوه‌ی فعال کردن این قابلیت را در سیستم عامل اندروید به شما آموزش می‌دهیم. آیا تا کنون نیاز به اشتراک گذاری اینترنت سیم کارت خود پیدا کرده‌اید؟ نظرات خود را با دیگر خوانندگان شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید