هزینه ی اینترنت داخلی نصف می شود

در مراسم رونمایی و بهره برداری از پروژه تلاش 3، وزیر ارتباطات اعلام کرد انتقال شبکه ارتباطی کشور را از 4 ترابیت بر ثانیه به 10 ترابیت بر ثانیه افزایش می دهد. او در این مراسم اعلام کرد با اجرای فاز دوم شبکه ملی اطلاعات از روز دوشنبه 18 بهمن ماه، هزینه دسترسی مردم به اینترنت نصف خواهد شد و افزایش کیفیت نیز به وجود خواهد آمد.

این در حالی است که آقای نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات پیشتر اعلام کرده بود تفکیک ترافیک داخلی و بین المللی به مرحله‌ی مقررات گذاری رسیده است و افزوده بود اجرای این طرح مستلزم تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری بوده و سازمان تنظیم مقررات در مورد جزئیات، وظایف و زیرساخت های مورد نیاز به اپراتورها اطلاع رسانی کرده است.

حال محمود واعظی با اشاره به الزام تفکیک قیمت ترافیک داخلی و خارجی از سوی سرویس دهندگان، اعلام کرد تعرفه ترافیک داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات، نصف تعرفه استفاده از اینترنت خواهد بود.

واعظی اضافه کرد: هدف از تفکیک ترافیک، ایجاد محدودیت نیست، بلکه می خواهیم هزینه دسترسی مردم به اینترنت کاهش یابد و قیمت پهنای باندی که در داخل کشور استفاده می کنند، نصف قیمت اینترنت جهانی باشد. این موضوع باعث می شود بسیاری از امکانات به داخل کشور ورود پیدا کند و در نهایت کاربران ترجیح می دهند از منابعی استفاده کنند که در داخل نگهداری می شوند.

انتقاد از هزینه نکردن برای توسعه‌ی اینترنت

وی اظهار داشت «هرچقدر بودجه برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات لازم باشد، تأمین خواهیم کرد» و افزود: در 10 سال گذشته در دنیا ، توسعه ICT به عنوان زیرساخت در کشورهای مختلف مورد توجه بوده و این موضوع مربوط به سه سال قبل نیست، بنابراین باید از افرادی که در دولت های قبلی باید این کار را انجام می دادند و ندادند، انتقاد کرد.

وزیر ارتباطات در جریان این مراسم اعلام کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته با شرکت های بزرگ و فعال دنیا در زمینه انتقال داده، ظرفیت ترانزیت ترافیک ایران تا اواسط سال آینده تا 10 برابر افزایش خواهد یافت. کیفیت یکی از عوامل مهمی است که در جریان این تغییرات افزایش چشمگیر می یابد.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید