خداحافظ جیمیل

اگر همچنان از ویندوز XP و یا ویستا استفاده می کنید بزودی مجبور به انتخاب سختی می‌شوید، انتخاب بین استفاده از خدمات گوگل همچون جیمیل و کروم و یا وفاداری به ویندوز مورد استفادتان. این مسئله برای ما ایرانیان وقتی پر رنگ تر می شود که بدانیم اکثر ارگان‌های دولتی همچنان از این سیستم عامل استفاده می‌کنند، سیستم عاملی که با وجود کار راه اندازی، نا ایمن و قدیمی است.

همانطور که می‌دانید آخرین نسخه گوگل کروم نسخه‌ی 55 آن است این در حالی است که از نسخه‌ی 49 به بعد و تقریبا همزمان با ماکروسافت، گوگل هم اعلام کرد که دیگر برای ویندوز XP و ویستا بروزرسانی ارائه نخواهد کرد. در ادامه احتمالاً از تاریخ 20 بهمن ماه در رابط کاربری جیمیل خود در مرورگر کروم با پیغامی با مضمون بروزرسانی نسخه های قدیمی به جدیدترین نسخه، یعنی ورژن 55 ، مواجه خواهید شد.

ضرورت این به روز رسانی در آن است که نسخه 55 دارای آپدیت های امنیتی مهمی بوده و بسیاری از باگ‌های مربوطه را برطرف نموده است. پیغام مذکور پس از به روز رسانی حذف خواهد شد اما در صورتی که ویندوزتان ویستا یا XP باشد، شما کماکان با بنر مورد اشاره مواجه خواهید شد.

بعد از این تاریخ آیا امکان استفاده از جیمیل وجود دارد؟

شرکت گوکل اعلام کرده است اگر به هر دلیلی موفق به آپدیت مرورگر کروم خود نشوید، جیمیل تا اواخر سال 2017 به شکلی عادی به سرویس رسانی خود ادامه خواهد داد این در حالی است که پس از آن تاریخ، به هنگام ورود به ایمیل به طور خودکار نسخه مبتنی بر HTML در دسترس شما قرار خواهد گرفت که خطرات امنیتی را بیشتر نیز خواهد کرد.

گوگل، آپدیت هرچه سریعتر ویندوزهای XP و ویستا را برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می کند. آیا شما هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنید؟ اگر جواب شما بله است دلیل خود را برای اینکار با دیگر خوانندگان شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید