کنتور هوشمند گاز

بدون شک آینده‌ متعلق به اینترنت اشیاست. بستری که در آن تمامی وسایل اطراف ما به اینترنت متصل هستند و می توانند با یکدیگر تعامل کنند و از این طریق زندگی را برای صاحبان خود راحت‌تر کنند. به گزارش شبکه مگ همراه اول نيز به عنوان اولین اپراتور کشور در راستاي پياده سازي فناوري اينترنت اشياء، همکاري خود را با شرکت ملي گاز ايران آغاز کرده و از این طریق قصد دارد تا کنتورهای گاز منازل را به کنتور هوشمند ارتقاع دهد، به همين منظور همراه اول روز گذشته بيانيه خبري زير را منتشر ساخته که در ادامه مي توانيد آن را مطالعه نماييد:

همکاري همراه اول در ارائه کنتور هوشمند گاز

همراه اول و شرکت ملي گاز ايران جهت هوشمندسازي کنتورهاي گاز کشور بر بستر اينترنت اشيا (IoT)، تفاهم نامه همکاري امضا کردند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سيار ايران، همراه اول به عنوان اپراتور پيشگام در صنعت اينترنت اشيا و شهر هوشمند، با امضاي تفاهم نامه اي با شرکت ملي گاز ايران در خصوص هوشمندسازي کنتورهاي گاز کشور بر بستر اينترنت اشيا (IoT)، گام بزرگي را در جهت مديريت هرچه بهتر انرژي در کشور برداشته است.

در همين راستا، همراه اول به منظور فراهم سازي بستر مناسب براي هوشمندسازي کشور، در حال توسعه بزرگترين زيرساخت نرم افزاري و همچنين پلتفرم لازم جهت پياده سازي اينترنت اشيا و شبکه‎ هاي کم مصرف با پوشش گسترده (LPWAN) در کشور است.

يکي از اين راهکارها استفاده از کنتورهايي است که به صورت روزافزون در سراسر دنيا مورد استفاده صنايع مربوط به انرژي قرار گرفته است؛ اين کنتورها با هزينه کاملأ به صرفه، امکان جمع آوري و انتقال داده هاي مربوط به مصرف هر واحد را بر بستر ارتباطات همراه فراهم مي آورند.

با اجراي اين طرح ملي و بهينه سازي الگوهاي مصرف، کمک شاياني به کاهش هزينه ‏هاي مصرفي و مديريت هرچه بهتر محيط پيرامون براي شرکت ها و خانوارها فراهم مي شود.

 

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید