فیلترشکن های غیر امن

همانطور که پیش از این در مقاله‌ی استفاده‌ی سیگنال از گوگل برای بقای خود خدمت شما گزارش کرده بودیم، این روزها استفاده از فضای مجازی با محدودیت های مختلفی در تمام کشورها مواجه است و به همین دلیل استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های فیلترشکن برای دور زدن این محدودیت‌ها مرسوم است. برای کاربرانی که به دنبال امنیت بیشتر در فضای وب و یا دسترسی به محتوای مسدود شده هستند، شبکه های خصوصی مجازی یا به اختصار  VPN یک راه حل ایده آل به نظر می رسد.

نرم افزارهای فیلترشکن از کاربران با رمزنگاری کردن ترافیک اینترنت و یا تغییر مسیر آن به داخل کشورهای دیگر محافظت می کنند اما نتایج تحقیقی که اخیراً صورت گرفته، نشان می دهد که استفاده از فیلترشکن‌ها، کاربران را در معرض خطر قرار می دهد.

 فیلترشکن غیر امن

فیلترشکن یا تله‌ی سارقان اطلاعات

اخیرا برای روشن شدن ابعاد این موضوع تحقیقاتی انجام شده است، بر طبق نتایج این تحقیق که روی تقریباً 300 نرم افزار فیلترشکن اندرویدی انجام گرفته، نتایج  84 درصد آنها سبب نشت داده های کاربران می شوند، 38 درصد حاوی بدافزارها یا بدتبلیغات هستند و 18 درصد نیز اصلاً داده های کاربران را رمزنگاری نمی کنند. این موضوع که داده های کاربران رمز نگاری نمی شود خود می تواند خطرات مختلفی را ایجاد کند که نسبت به این موضوع باید کاربران آگاهی داشته باشد و به هر نرم افزار یا اپلیکیشنی اعتماد نکنند.

بر اساس آنچه در این تحقیقات مشخص شده است، سه نرم افزار فیلترشکن نیز ترافیک اینترنت را رصد می کنند که به طور مثال به اپراتورها امکان خواندن ایمیل های کاربران را می دهند. توسعه دهندگان این سه اپلیکیشن ادعا کرده‌اند که برای افزایش سرعت اینترنت اقدام به تداخل در داده‌ها می کنند.

گفتنی است مطالعه مورد بحث تنها روی اپلیکیشن های فیلترشکن رایگان اندروید صورت گرفته اما «Vallina-Rodriguez» به عنوان یکی از نویسندگان مقاله عنوان کرده است که نرم افزارهای غیر رایگان نیز لزوماً امنیت کاربر را تضمین نمی کنند.

آیا شما از وی پی ان استفاده می‌کنید و آیا در زمان استفاده از آن به امکان سرقت اطلاعات خود فکر می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با دیگر خوانندگان شبکه مگ در میان بگذارید.

یک کامنت

  1. سلام تاحالا کسی به شما گفته فیلتر شکن رایگان نصب کردم اطلاعاتش دوزدید ه شده فقط میگن فیلتر شکن بده استفاده نکن من به کسی گفتم این جواب داد که گفتم

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید