قیمت اینترنت ایران

مروری بر آمارهای تعرفه‌ای در سطح منطقه گویای آن است که قیمت تلفن همراه در ایران سومین قیمت ارزان منطقه بوده و قیمت اینترنت ثابت در کشور رتبه دوم منطقه را به خود اختصاص می‌دهد. قیمت اینترنت پهن‌باند همراه برای سیم‌کارت‌های اعتباری در رتبه دهم ارزان‌های منطقه جا دارد که این قیمت در خصوص سیم‌کارت‌های دائمی به رتبه چهارم ارزان‌های منطقه می‌رسد.

رتبه سه ایران در زمینه مکالمات موبایلی

طبق اطلاعات ارائه شده در سال ۲۰۱۵ میلادی ایران از منظر هزینه موبایل سومین کشور ارزان منطقه بوده و ارزان‌ترین قیمت مکالمه تلفن همراه مربوط به کشور امارات متحده عربی بوده است. پس از آن قطر در جایگاه دوم قرار گرفته و ایران رتبه سوم را از آن خود کرده است.

اما پس از ایران کشورهای کویت، قزاقستان، عمان، بحرین، عربستان، ترکمنستان، رژیم صهیونیستی، اردن، آذربایجان، گرجستان، پاکستان، عراق، لبنان، مصر، ترکیه، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، فلسطین، یمن، افغانستان و سوریه به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار داشته‌اند.

در سطح دنیا  نیز ایران پانزدهمین کشور ارزان دنیا به‌شمار می‌رود و ارزان‌ترین قیمت‌های این بخش به ماکائو چین مربوط می‌شود.

قیمت اینترنت در سیم‌کارت‌

در حوزه قیمت اینترنت پهن‌باند همراه در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری که بر روی گوشی نصب شده‌اند، ایران رتبه دهم ارزان‌ قیمت‌های منطقه را به خود اختصاص داده و پیش از آن کشورهای قطر، کویت، گرجستان، امارات متحده عربی، قزاقستان، بحرین، رژیم اشتغالگر قدس، ترکیه و آذربایجان در رتبه‌های اول تا نهم این جدول قرار گرفته‌اند.

پس از ایران نیز به ترتیب عربستان، عمان، اردون، مصر، ترکمنستان، لبنان، پاکستان، عراق، ارمنستان و قرقیزستان در رتبه‌های ۱۱ تا ۲۰ این جدول قرار گرفته و پس از آنها فلسطین، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان و یمن در رتبه‌های آخر جدول قرار دارند.

در سطح جهانی نیز از نظر قیمت اینترنت پهن‌باند سیار مبتنی بر سیم‌کارت‌های اعتباری رتبه‌ ایران در سطح دنیا رتبه ۴۶ است و ارزان‌ترین قیمت اینترنت نیز به کشور نروژ مربوط می‌شود.

البته در حوزه قیمت اینترنت پهن‌باند همراه در سیم‌کارت‌های دائمی ایران دارای جایگاه بهتری بوده و رتبه چهار در سطح منطقه را به خود اختصاص داده است. همچنین کشورهای قطر، قزاقستان و عربستان رتبه‌های اول تا سوم این جدول قرار دارند.

پس از ایران کشورهای گرجستان، امارات متحده عربی، ترکیه، کویت، قزاقستان، بحرین، آذربایجان، رژیم اشغالگر قدس، مصر، اردن، ارمنستان، ترکمنستان، عراق، لبنان، قرقیزستان، پاکستان، فلسطین، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان و یمن در رده‌های بعدی این جدول قرار گرفته‌اند.

در حوزه سیم‌کارت‌های دائمی و تعرفه اینترنت بر روی آنها هم ایران در دنیا رتبه ۳۵ ارزان‌قیمت‌ها را به خود اختصاص داده و اولین کشور در این حوزه دانمارک به‌شمار می‌رود.

اینترنت ایران ارزان یا گران؟

در حوزه قیمت اینترنت پهن‌باند ثابت نیز پس از کشور کویت، ایران دومین کشور ارزان منطقه در این حوزه به‌شمار می‌رود و پس از آن کشورهای بحرین، قطر و قزاقستان رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص می‌دهند. در رده‌های بعدی به ترتیب کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، رژیم اشتغالگر قدس، عمان، آذربایجان، عربستان، لبنان، ترکمنستان، ارمنستان، مصر، گرجستان، عراق، پاکستان، فلسطین، یمن، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان قرار گرفته‌اند.

همچنین در حوزه قیمت اینترنت پهن‌باند ثابت ایران در سطح جهان رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده و کشور اول دنیا نیز در این حوزه کویت به‌شمار می‌رود.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید