interactive tv

همانطور که قبلا در خبر دریافت مجوز تلویزیون توسط ایرانسل آمد بود، چند شرکت امروز طی مراسمی که با حضور رئیس رسانه ملی و مدیران عامل شرکت های دریافت کننده ی مجوز برگذار شد موفق به دریافت پروانه فعالیت آزمایشی اپراتورهای خدمات تلویزیون تعاملی IPTV مبتنی بر پروتکل اینترنتی شدند.

اما منظور از تلویزیون تعاملی چیست؟

بنا بر توضیحات علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در سیستم تلویزیون تعاملی مخاطبان می‌توانند به‌ هر گونه محتوای صوتی و تصویری بارگذاری شده توسط سازمان صداوسیما از طریق اینترنت و توسط تلویزیون‌های هوشمند یا گیرنده‌های ست‌تاپ باکس و سایر ابزار متصل به شبکه دسترسی پیدا کنند.

تلویزیون تعاملی

در سیستم تلویزیونی تعاملی که بر بستر شبکه IP پیاده‌سازی می‌شود، مخاطب می‌تواند مثلا از یک بانک فیلم برنامه‌ای دلخواه را انتخاب و آن را در زمان مورد نظر خود مشاهده و در واقع زمان تماشای برنامه مورد نظر خود را مدیریت نماید.

به بیان دیگر سرویس تلویزیون تعاملی بستری برای ارایه خدمات رادیویی و تلویزیونی همراه با مدیریت زمان و دسترسی به آرشیو در کنار سایر خدمات نظیر بازی، ویدیو، متن، عکس، فیلم، خبر و سینما بوده و گام مهمی در توسعه ماموریت رسانه ملی و بهره‌مندی مخاطبین از صوت و تصویر فراگیر به حساب می‌آید.

چه شرکت‌هایی مجوز ارائه خدمات را دریافت کردند؟

در مراسم امروز با اعطاء پروانه ارائه خدمات تلویزیون تعاملی به شرکت‌های آسمان، ایرانسل، باران تلکام، تراشه سبز و نشر الکترونیک از این پس مخاطبان می‌توانند در کنار استفاده از سرویس سازمان صداوسیما با عنوان شیما از خدمات این شرکت‌ها که تحت عناوین فام، لنز، آیو، تیوا و شمیم ارائه می‌گردد، بهره‌مند شوند.

به نظر می رسد بعد از شروع به فعالیت این شرکت‌ها شاهد افزایش کیفیت تصویر دریافتی توسط بینندگان باشیم ولی برای دیدن برنامه های با کیفیت تر همچنان باید منتظر بود تا دید مجوز این شرکت ها تنها محدود به ارائه برنامه‌های تولیدی در صدا سیماست و یا دیگر تهیه کنندگان محتوای بصری نیز امکان همکاری با این شرکت ها را خواهند داشت و یا خیر.

نظرات خودتان را با دیگر خوانندگان شبکه مگ در این رابطه در میان بگذارید.

 

 

 

 

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید