یکی از اولین پیش نیاز ها برای ایجاد یک وب سایت خرید سرویس های هاست و دامین می باشد. اغلب افراد مبتدی با توجه به سرویس های متنوع و گسترده ارائه شده از سوی سرویس دهنده های مختلف دچار سردرگمی شده و نمی توانند سرویس مورد نظر خود را برگزینند. در صورتی که شما نیز به تازگی قصد ایجاد یک وبسایت برای خود را دارید با شبکه مگ همراه باشید تا در این مقاله به بررسی متداول ترین سوالات برای انتخاب بهترین سرویس دهنده بپردازیم.

قبل از انتخاب و خرید باید بدانید که قصد راه اندازی چه نوع سایتی را دارید ؟ چه سیستم مدیریت محتوی قرار است نصب کنید و سوالاتی از این دست که باید قبل از شروع جواب آن را پیدا کنید تا بتوانید بهترین سرویس را مطابق نیازتان خریداری نمایید.

انتخای یک هاست درست مانند خرید یک وسیله الکترونیکی است. شما در زمان خرید آن بایستی به مهمترین و کلیدی ترین موارد توجه نمایی و دانستن تمامی جزئیات و امکانات ریز و درشت چندان نیاز نخواهد بود.

best-web-hosting

چگونه یک هاست مناسب با نیاز خود را انتخاب نمایم؟

کلیدی ترین مواردی که در خرید هاست بایستی مورد توجه قرار داد قابل اطمینان بودن , انعطاف پذیری , کیفیت و قیمت می باشد. در ادامه به صورت جداگانه به بررسی این ۴ ویژگی خواهیم پرداخت:

قابل اطمینان بودن

برای ایجاد یک وبسایت تجاری و یا پربازدید لازم است هاست مربوطه مورد اطمینان باشد. برای اطلاع از قابل اطمینان بودن هاست می توانید نموارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

Up Time بالا نزدیک به ۱۰۰%

در ابتدا باید به معرفی آپ تایم بپردازیم. آپ تایم به معنی مدت زمانی است که سرویس دهنده شما بدون قطعی یا وقفه به کار خود ادامه می دهد و معمولا با اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ درصد بیان می شود. طبیعی است هرچه مقدار آپتایم سرویس دهنده شما به ۱۰۰ نزدیکتر باشد مشخص می شود که آن سرویس دهنده معتبر و با کیفیت است.

هرچه میزان Up Time بالا تر باشد میزان قطعی و از دسترس خارج شدن وب سایت شما کمتر خواهد بود. این فاکتور اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا بسیاری از کاربران تنها یک بار به وبسایت شما مراجعه خواهند کرد و در صورتی که در دسترس نباشد به سراغ رقبا خواهند رفت. پس با توجه به این که حتی یک کاربر هم یک کاربر است. در انتخاب و بررسی Up Time توجه بسیار زیادی باید داشته باشید.

پشتیبانی عالی

یکی دیگر از مهمترین مواردی که به قابل اطمینان بودن هاست و سرویس دهنده منتهی می شود، نحوه پاسخگویی و پشتیبانی می باشد. از آن جا در زمان استفاده شما از هاست مربوطه مشکلات بی شماری پدید خواهد آمد، در صورتی که نتوانید پشتیبانی کافی و کاملی را از سرویس دهنده خود دریافت نمایید اتفاقات و خسارات جبران ناپذیری برای شما پدید خواهد آمد. بنابراین پیش از خرید هاست حتما یک تیکت به بخش پشتیبانی ارسال نمایید و در صورتی پاسخ دهی سریع و کامل نسبت به خرید هاست از آن سرویس دهنده اقدام نمایید.

انعطاف پذیری

پیش از خرید هاست مورد نظر خود بایستی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید که هرچند در حال حاضر در ابتدای راه هستید و ممکن است پلن دریافتی بسیار سبکی را خریداری نموده باشید، اما در آینده قطعا پیشرفت خواهید کرد و با حجم محصولات و مشتریان بیشتری رو برو هستید. از اینرو حتما پیش از خرید هاست از فروشنده سوالات زیر را بپرسید:

۱-آیا پلن فعلی من در آینده قابلیت ارتقا خواهد داشت ؟

۲-  هزینه ارتقا و جابجایی به پلن بالاتر چقدر است ؟

۳- آیا شرکت توان ارائه vps یا سرور اختصاصی برای سایت های بسیار بزرگ را دارد ؟

۴- اگر شرکت توان برآورده کردن نیازهای شما را ندارد برای انتقال سایت شما به سرویس دهنده دیگر می تواند به شما کمک کند ؟

بهتر است این سوال ها را همان ابتدا در ذهن داشته باشید و به آن توجه کنید که در آینده و رشد سایت خود دچار مشکل نشوید.

everything-about-hosting

کیفیت هاست

از موارد موثر دیگر در زمان خرید یک هاست توجه به کیفیت هاست مورد نظر است، توجه به این موضوع که هاست مورد نظر در چه کشوری قرار گرفته و چه امکاناتی را به شما می دهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال توجه به امکانات زیر می تواند در انتخاب هاست مناسب شما موثر باشد:

  • نوع هاست لینوکس یا ویندوز
  • ورژن MySQL
  • ورژن Php و ماژول های نصب شده آن

همچنین برخی از اسکریپت ها به منظور اجرا نیاز به برخی امکانات خاص بر روی هاست دارند، به همین سبب نیاز است پیش از خرید از فروشنده درباره آن ها نیز سوالاتی را بپرسید.

نوع پنل مدیریت

اکثر سرویس دهنده های معتبر از Plesk یا Cpanel برای مدیریت امکانات هاست استفاده می کنند که در عین سادگی امکانات فراوانی در اختیار کاربران قرار می دهد.و نهایتا سرویس دهنده های ارزان قیمت و کم کیفیت از DirectAdmin هم استفاده می کنند.

ضمانت بازگشت پول

سرویس دهنده های معتبر و با کیفیت همواره برای کسب رضایت مشتریان خود تضمین می نمایند تا در یک بازه زمانی مشخص در صورتی که کاربر از سرویس دریافتی خود رضایت کافی را نداشته باشد می توانند آن را لغو نموده و هزینه پرداختی را به طور کامل دریافت نمایند.

امنیت

یک هاست خوب قادر است با توجه به تامین امنیت سرور و همچنین در اختیار گذاشتن دسترسی های مناسب و امن بر روی پوشه ها و فایل های مختلفت امنیت سایت شما را تامین نموده و همچنین به وسیله فایروال های بروز و قدرتمند از هرگونه حملات و سوء استفاده های احتمالی خودداری نماید.

قیمت

چیزی که واضح است هاست های با قیمت ارزان نخواهند توانست امکانات  مناسب و موثری را به شما ارائه دهند. همچنین هاست های با کیفیت و با خدمات مناسب و مطلوب را نمی توانید با قیمت های ارزان بدست آورید. بنابراین توصیه ما به شما حساس نبودن روی هزینه پرداختی برای هاست است. زیرا در صورتی که تمایل دارید یک شروع قدرتمند و عالی داشته باشید لازم است تا از یک سرویس دهنده معتبر و با کیفیت نیز خدمات دریافت نمایید.

توجه به این نکات می تواند به شما در انتخاب و خرید یک هاست مناسب و کاربردی کمک نماید، همچنین می توانید بهترین سرویس دهنده را با توجه به این نکات شناسایی نموده و از خدمات مطلوب آن بهترین استفاده را ببرید. البته هستند سرویس دهنده هایی که به شما هاست های رایگان نیز ارائه می کنند. اما توصیه اکید ما به شما خودداری از دریافت هاست های این چنینی است زیرا در آینده با مشکلات بیشماری از سوی سرویس دهنده مواجه خواهید شد.

نکته: توجه داشته باشید که علاوه بر خرید هاست شما نیاز به یک دامنه معتبر نیز دارید، که در انتخاب آن نیز بایستی نکات بی شماری را مد نظر قرار دهید.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید