دولت هند وای فای رایگان

این روزها مهمان‌ها به هر منزلی که وارد می‌شوند به دنبال رمز وای فای صاحب‌خانه هستند گرچه بهره مندی از«اینترنت» این روزها عملاً همگانی، ارزان قیمت و در دسترس به شمار می رود. با این وجود همچنان نقاطی از جهان همچون اغلب روستاهای کشور پرجمعیت و وسیع هند وجود دارند که دسترسی بسیار محدودی به شبکه جهانی داشته یا حتی بعضاً، اگر بتوان اینترنت را جزو نعمات شمرد، از این نعمت محروم اند.

به دلیل گران بودن تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال و استفاده از اینترنت موبایل را دارند، دولت هند فاز نخست برنامه پیاده سازی 1050 ایستگاه وای فای رایگان در روستاها و همینطور مناطق محروم را در دستور کار خود قرار داده است. هزینه عملیاتی این پروژه که به روستاییان اجازه می دهد تا با استفاده از موبایل های خود به شبکه جهانی اینترنت متصل شوند، مبلغی در حدود 62 میلیارد دلار برآورد شده است.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش فیسبوک با پروژه‌ی فیس‌بوک زیرو و گوگل با پروژه‌ی لون تلاش های بسیاری جهت ارائه چنین سرویسی به مردم این کشور انجام دادند، اما این شرکت‌ها همواره با درگیری‌های امنیتی و مخالفت های دولت مواجه می شدند.

گرچه متصل شدن به وای فای های عمومی مشکلات ایرادات امنیتی خود را به همراه خواهد داشت اما از آنجایی که این بار خود دولت هند و با ماموریت مستقیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیاده سازی سیستم مورد بحث را بر عهده گرفته است امید آن وجود دارد که به احتمال زیاد مشکلی در فرآیند انجام آن پدید نخواهد آمد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا تا کنون در مناطق دور افتاده‌ی کشورمان نیاز به اینترنت داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را دیگر خوانندگان شبکه مگ در میان بگذارید.

پاسخ خود را بنویسید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید